Dag 10 Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Kim Haverkort - WaarBenJij.nu Dag 10 Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Kim Haverkort - WaarBenJij.nu

Dag 10 Las Vegas

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

23 Juni 2014 | Verenigde Staten, Las Vegas

Vanmorgen vertrokken richting Las Vegas. Het eerste stuk moesten we door Zion NP rijden, wat natuurlijk geen straf was! Gelukkig hadden we bij Grand Canyon al een "America the beautyfull" pas gekocht waarmee je voor $80,- entree hebt tot alle Nationale Parken. Anders hadden we wederom $25 voor de doorgang moeten betalen. De pas is er dus lang en breed uit. na ruim 3,5 uur rijden doemde dar ineens Las Vegas op vanuit een woestijnachtig gebied. Bizar zo'n grote stad vanuit het niets. We waren al vij snel bij ons hotel. We slapen in the Golden Nugget. In het "oude Las vegas" aan Fremontstreet. Wat een groot hotel en wat een drukte! Bij binnenkomst zie je de eerste gokkasten al staan. Verder zit er een starbucks, een sushirestaurant een ander asian restaurant en tig meer restaurants, bars en winkels. Bij aankomst gelijk de bikini aan en naar het zwembad. In het zwembad zit een groot aquarium met enorme vissen en haaien, waar je met een glijbaan doorheen kan. Gekkenhuis daar! En dan dat casino! Dat gaat 24/7 door. Echt overal waar je komt kan je gokken. zelfs buiten bij het zwembad staan black jack tafels met dames in bikini achter. Wat een poppenkast hier. Wel gaaf om mee te maken. Na de eerste indrukken te hebben opgedaan en onze spullen gedropt te hebben in onze enorme hotelkamer hebben we een ligbedje gezocht bij het zwembad, die naar onze verbazing vrij snel gevonden was. Al was et we erg warm in de zon. Het is hier momenteel 38 graden! Na in en uit het zwembad te zijn gegaan, hebben we snel een bedje in de schaduw gescoord toen daar de mogelijkheid voor was. Mooi iets is dat ik ineens mijn buik zag bewegen toen de kleine zich omdraaide. Bijzondere gewaarwording. Normaal zie je dat niet met kleding aan. Rond 19.00 uur een hapje gaan eten verderop en daarna een taxi gepakt naar the strip, want het zou een uur lopen zijn. Nou dat is iets teveel van het goed. We hebben ons af laten zetten bij Stratophere tower wat aan de noordzijde van the strip ligt. Van een amerikaan op onze vorige verblijfplek kregen we de tip om dar bij de lift aan te geven dat we gewoon een drankje willen doen in de bar. Op die manier kun je gratis omhoog. Anders moet je nl een kaartje kopen a $25 p.p. om naar boven te mogen. De lounge die op de 107e verdieping lag is gratig. Eenmaal op de 107e verdieping kun je zelfstandig een lift pakken naar de 109e verdieping voor het observationdeck. In alle andere liften staat een bediende. uiteraard hebben we het drankje overgeslagen en zijn we rechtstreeks naar het deck gegaan. Gaaf uitzicht met al die lampjes, maar in NY was dat toch net iets indrukwekkender. Boven op de toren zitten 3 atracties. 1 met een arm met stoeltjes die ronddraait boven de diepte, helemaal bovenop een toren waarop je gelanceerd wordt naar boven en beneden en 1 waarin je in een karretje zit en dan schuin naar beneden naar de diepte wordt gelanceerd en dan op het allerlaatste moment stopt. Daarnaast kun je ook nog een skyjump maken naar beneden. Bah bah...mij niet gezien. Wordt al beroerd als ik er naar kijk! Na dit gezien te hebben zijn we naar the strip gelopen. Wisten wij veel dat dit ruim 1,5 uur lopen is! Je ziet de hotels wel liggen en dat lijkt vrij dichtbij, maar schijn bedriegt wel degelijk in dit geval. Tegen de tijd dat we bij het Bellagio waren om de fonteinenshow te zien was die al afgelopen en gaven ze ook geen nieuwe shows meer. Balen! Nou ja, aangezien mijn voeten er ongeveer weer afvielen hebben we maar een taxi teruggepakt. The strip is wel een bizar iets om overheen te lopen. Zo hebben ze bij The Venetian een stuk Venetië nagebouwd, bij hotel Paris de eiffeltoren. En dan Ceasars palace. Wat een enorm complex! Het is een blift wel een zeer gemaakt geheel, wat eigenlijk allebij niet zo ons ding is. Alleen de mensen hier zijn al een bezienswaardigheid op zich. Zo kwamen we de dubbelganger van Lolo Ferrari tegen. Er kwam eerst 3 meter tiet aan voordat zij erachteraan kwam! Al is het wel heerlijk om even een paar dagen lekker niks te doen en van de luxe van het hotel te genieten. P.s.het bed ligt echt heeeeerlijk!

• 24 Juni 2014 - 21:09

Esther:

Hallo,
    Nou zo te zien heb je het aar je zin daar genoeg te bekijken en te doen.
    Geniet lekker van de luxe van het hotel ga ik ook doen vanaf donderdag in Spanje.
    Met mama gaat het beter ze heeft nu thuiszorg en begint al steeds beter te lopen.
    Papa heeft het halve huis al verbouwd voor mama overal steunen voor de krukken, overal verhogers onder de stoelen zodat ze op elk plekje goed kan zitten.
    Joyce en ik hoeven zelfs niet te koken wordt allemaal op en top geregeld.
    Nou veel plezier nog ik lees de verhalen wel weer als ik terug ben van vakantie.

Groetjes Mattijs en Esther