Dag 18 San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Kim Haverkort - WaarBenJij.nu Dag 18 San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Kim Haverkort - WaarBenJij.nu

Dag 18 San Francisco

Blijf op de hoogte en volg Kim

01 Juli 2014 | Verenigde Staten, San Francisco

Vanmorgen rond 9.30 uur vertrokken vanuit South Lake Tahoe. Om ongeveer 13.00 uur waren we aangekomen in San Francisco. Eerst ergens koffie gedronken voordat we in konden checken bij ons nieuwe onderkomen. Het was een hele klim om daar te komen. Sommige stukken zijn hier wel 17%...mooi klimmetje voor op de fiets volgens Rutger :-) We slapen wederom via Airbnb bij mensen thuis. Dit hebben we in NY ook al gedaan. We werden warm onthaald door de zoon van de man des huizes. Wat een groot en mooi én luxe huis zeg! Ook in een super goede buurt en op een zeer mooie locatie met uitzicht over SF. Wij hebben een kamer op de bovenverdieping en hebben een eigen badkamer die ook zeer luxe en netjes is. En dan de w.c. pot. Ik moest nodig (klein blaasje tegenwoordig) en ging naar de w.c. toen ik bij de w.c. kwam ging de deksel automatisch omhoog. ik schrok ervan haha. Toen ik mijn kont liet zakken kwam ik op wel een heel warme bril terecht. Dacht eerst dat er iemand voor mij vrij lang gezeten had, maar de bril is gewoon verwarmd! Wat een giller of niet! De toiletpot blijkt ook een geïntegreerde bidet oftewel kontenspoeler te hebben. Die heb ik maar achterwege gelaten. Op het bedieningspaneel kun je zelf indrukken of je een harde of zachte straal wilt en of je hem voor of van achter wilt hebben haha! Uiteraard spoelde de pot ook automatisch door toen ik opstond. Ik moet zeggen dat dit een geheel nieuwe toiletervaring voor mij was tevens één van de meest enerverende. Na mijn toiletervaring op geheel amerikaanse wijze naar de wasserette geweest aangezien we veel wasgoed hadden. Terwijl we op de was aan het wachten waren hebben we wat potjes regenwormen gedaan. na een uurtje waren we weer terug in het huis. Na onze spullen geïnstalleerd te hebben en een lange broek en vest aangetrokken te hebben ( het is hier nl winderig, bewolkt en mistig...oh ja en een stuk kouder) zijn we naar fisherman's warf gegaan met het openbaar vervoer. Eerst de metro en toen met een cablecar. Een leuk ouderwets treintje. Morgenvroeg hebben we een tour naar Alcatraz en we zijn graag voorbereid op hoe we daar moeten komen met het openbaar vervoer. Met de auto schijnt drama te zijn. Al met al nog een uur over gedaan. Fisherman's warf is echt heel leuk! Morgen gaan we daar wat uitgebreider rondneuzen. Daarna een hapje gegeten bij het Hardrock Café...wat best prijzig was. Hierna gekeken hoe we op en andere manier terug konden komen naar het huis waar we verblijven. De heenweg was nl eerst een wandeling van 15 minuten met een afdaling van 17%. Dat zou betekenden dat terug weer omhoog gaat... Dat zag ik niet helemaal zitten zeg maar. Terug zijn we met de BART gegaan. Een supersnelle metro en daarna met de bus. Hierna moesten we nog een klein stukje lopen, het duurde alleen wel langer en de terugreis was al met al duurder. We dachten een onbeperkte kaart te hebben gekocht, maar dat bleek niet zo te zijn. Morgen maar eerst de oude route heen en dan zien we wel wat we erna nog allemaal gaan doen en hoe we terugkomen.

  • 02 Juli 2014 - 17:58

    Tineke Haverkort:

    Hallo klimgeiten
    Weer een heel gereis als ik het lees word ik al moe haha.
    Ja die moderne toiletten, ik weet nog op weg naar Kroatie dat ik voor het eerst zo'n w.c. mee maakte waarbij de bril automatisch ging draaien gillen was dat toen.
    Vandaag zijn Aly en Eddie geweest en Harry ook nog van morgen, dus mooi een beetje afleiding.
    We krijgen een jong stel in het huis van de Roest, dus misschien wordt het nu wel gezelliger op het pleintje.
    Mijn eigen Joop Braakhekke is al weer bezig in de keuken, het ruikt goed.
    Het weer wordt hier nu even met nadruk op even een paar dagen bloed heet en dan is het weer mis.
    Nog veel plezier verder en groetjes van Moettie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, San Francisco

USA 2014

Rondreis Amerika

Recente Reisverslagen:

11 Juli 2014

Dag 27 Los Angeles - Amsterdam

09 Juli 2014

Dag 26 Los Angeles

08 Juli 2014

Dag 25 Los Angeles

07 Juli 2014

Dag 24 Los Angeles

06 Juli 2014

Dag 23 Los Angeles
Kim

Actief sinds 11 Juni 2014
Verslag gelezen: 129
Totaal aantal bezoekers 9012

Voorgaande reizen:

14 Juni 2014 - 10 Juli 2014

USA 2014

Landen bezocht: