Dag 14 Yosemite NP - Reisverslag uit Yosemite Village, Verenigde Staten van Kim Haverkort - WaarBenJij.nu Dag 14 Yosemite NP - Reisverslag uit Yosemite Village, Verenigde Staten van Kim Haverkort - WaarBenJij.nu

Dag 14 Yosemite NP

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

27 Juni 2014 | Verenigde Staten, Yosemite Village

Vannacht geslapen op een zeer luidruchtige camping. Er was een familie behoorlijk aan het feesten. Een man schreeuwde vannacht moord en brand. Hij zou iets aan zijn been hebben. Hij ging zo tekeer, dat ik dacht dat hij hem gebroken had, maar vanmorgen liep hij weer als een kiviet. Kwestie van kleinzerigheid in combinatie met alcohol denk ik. We hebben vandaag ongeveer 2,5 uur gereden. Onderweg kwamen we een bord tegen langs de snelweg “Guns voor sale, next exit” Zoiets kom je alleen hier tegen! Vanmorgen rond 11.30 uur aangekomen. Bij binnenkomst van het park gelijk gevraagd welke campings in het park nog vrij waren. Veelal is het first come first serve. Besloten om de dichtstbijzijnde te proberen. Wat nog zeker 45 minuten rijden was. De camping ligt helemaal bovenin de bergen. Het is daar dan ook een stuk koeler dan beneden. Zal wel een koud nachtje worden denk ik... Er waren nog welgeteld 2 plekken vrij, waarvan wij er 1 hebben genomen. Nog geen 10 minuten later was de camping vol. Veel geluk gehad dus. Minpuntje is dat er helaas geen douches zijn, daarvoor moeten we naar een andere camping in de vallei. Na het opzetten van de tent het park in gegaan. Wat een mooi gebied hier! Allemaal riviertjes en watervallen. We hebben vandaag 2 trails gelopen. Waarvan er 1 weer erg pittig was. 2 km steil omhoog. 2 km lijkt weinig, maar niet als je zo steil omhoog moet. Maar het was zeker weer de moeite waard! De eerste trail viel erg mee. Je kon naar een waterval lopen op 2 verschillende hoogtes. Gekozen voor de laagste aangezien de hoogste 3 mijl was, waar je 6 tot 8 uur over doet, kun je naggan hoe steil je omhoog gaat! Verder stond erbij dat het gevaarlijk kan zijn ivm losse stenen en dat je goed schoeisel moest hebben. In mijn toestand leek me dat niet geheel verstandig. Bij de trail die wij gedaan hebben kon je tot vlak bij de waterval komen door allemaal rotsen te beklimmen. Dat ging me eigenlijk vrij gemakkelijk af aangezien je overal genoeg steun had. Rutger is nog verder hogerop gegaan en ik ben op een gegeven moment afgehaakt en heb op een groot rotsblok zitten wachten. We hebben veelal in de schaduw gelopen, dus qua temperatuur was het zeer goed te doen. Rond 20.30 uur teruggekomen op de camping waar we alles in een bearlocker moesten doen. Er zijn hier beren actief en die ruiken ongeopend voedsel of drinken op een grote afstand. Verder schijnen ze makkelijk in te kunnen breken in je auto. Zo'n locker krijgen ze niet open. Ook de koelbox of een tas van de supermarkt herkennen ze als dusdanig dat daar iets van voedsel te halen valt. Slimme beesten. Hoop alleen dat ik ze vannacht niet tegen kom! Verder valt te melden dat het hier veel kouder is dan beneden. Waar ik daar de korte broek aan had heb ik hier een lange broek en een fleecevest aan. Ik zit dan ook in de auto dit verslag te schrijven! Van ellende maar vroeg naar bed!