Dag 3 New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Kim Haverkort - WaarBenJij.nu Dag 3 New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Kim Haverkort - WaarBenJij.nu

Dag 3 New York

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

16 Juni 2014 | Verenigde Staten, New York

Vandaag de dag weer vroeg begonnen. Ben zeker een paar keer wakker geweest. Jetlagje denk ik... Vanmorgen eerst een plan gemaakt wat we allemaal gingen doen. Mijn doel was om zo min mogelijk te lopen, aangezien ik mijn voeten nog kon vernemen van de vorige dag. Dus met de metro naar 47th street gereisd om daar een Hop on Hop of tour te gaan doen. In de metro weer heel wat bijzondere kostgangers tegengekomen. De één verkondigd het woord van God, de ander zit je wereldvreemd aan te kijken en begint iets tegen je te fluisteren alsof hij één of ander onderonsje wil houden. In deze situaties zet ik hem altijd maar in standje actief negeren. Eenmaal aangekomen op plaats van bestemming eerst een coffee to go gescoord bij the starbucks zoals 99% van NY doet. Toen zijn we even bij the grand central station geweest. Wat een imposante aankomsthal zeg! Vergeleken met de aftanse metrostations elders in de stad is dat een enorm contrast. Daarna een busticket gehaald voor de Hop on Hop of tour. Je zit in een dubbeldekkerbus met open bovenkant die een vaste route rijdt. Je kunt op verschillende punten op en af stappen. Op en top de toerist uithangen zeg maar... Nadat we even hebben moeten wachten kwam de bus. We hebben een plekje achterin de bus genomen an de linker kant. Ik had gelezen dat dat de beste plek is om te zitten i.v.m. foto's maken, en dat bleek te kloppen. De temperatuur lier aardig richting de 28/30 graden, dus om dan op zo'n bus te zitten is best prettig...als hij rijdt. De tour duurt 2,5 uur en achteraf gezien snap je waarom. Niet dat de te rijden route zo groot is, maar wat is het verkeer kansloos druk in NY. Je zou er gillend gek worden als je er zelf zou moeten rijden. Wel veel mooie dingen gezien onderweg en het is een prima manier om de stad te verkennen. De bussen hebben verschillende routes. Uptown, downtown, brooklyn etc etc. Wij hebben vandaag de downtowntour gedaan. Na de bustour zijn we richting pier gelopen om daar een boortochtje over the Hudson te maken richting The statue of liberty. Dat was nog best een pokkeneind lopen, wat we eigelijk wilden vermijden. Vervolgens ook nog naar de verkeerde pier gelopen waardoor we de tocht van 16.00 uur hadden gemist. Ik kan jullie mededelen, dat deed mijn humeur geen goed. Nou ja. Dan maar de tocht van 17.00 uur genomen. Vanaf de boot konden we mooi the skyline van NY fotograferen en uiteraard Lady Liberty. Blijft toch gaaf om het in het echt te zien. Na de boottocht zijn we richting Time Square gegaan om daar even rond te neuzen. Hier zijn we ook naar de M&M's winkel gegaan. Zulke dingen zie je alleen in Amerika. Een complete winkel met 3 verdiepingen alleen maar M&M's spullen en M&M's zelf in alle soorten en maten. Bizar! Ik kon het niet laten om even een zakje M&M's te "tappen" met 20 verschillende kleuren M&M's. Leuke ervaring! Hierna even wat gegeten bij het Hardrock café om vervolgens wat foto's van Time Suare bij schemering te maken zodat alle oplichtende reclameborden nog beter zichtbaar zijn. Wat een gekkenhuis om doorheen te lopen zeg! Alsof je een partij aan het trippen bent! Uiteraard ook even een Time Square selfie derbie! Hierna zijn we naar the Empire State Building gelopen (au! au! Manke Nelis liep velen malen beter kan ik je melden) Hier stond een enorme rij voor de beveiliging. Toen we daar door waren konden we de ticketrij overslaan omdat we een NY citypass hadden waar een voucher inzit. Wij blij, dachten wij even dat we zo door konden lopen... NIET DUS! Een enorme rij voor de liften. Ik geloof dat we al met al we zeker een uur hebben moeten wachten voordat we naar boven konden. ook dat vonden mijn voeten niet fijn. (En ons humeur trouwens ook niet) Maar het wachten was het meer dan waard, want WAT EEN UITZICHT!!! Al die lichtjes super vet!! Na deze fantastische ervaring per direct een taxi genomen, omdat lopen er echt niet meer in zat. Linearecta naar ons appartement, douchen...toch nog maar even een verslagje schrijven en dan lekker pitten. Trusten! P.S. Rutger heeft mijn voetjes ook nog even fijn gemasseerd...de schat!

  • 17 Juni 2014 - 07:50

    Theo Haverkort:

    Zo te lezen weer een vermoeide dag gehad met vele indrukkken.
    Zie op de foto dat je de hele dag op van die jezus nike,s loopt. Trek lekkere sportschoenen aan ,ook beter voor je gestel met al dat gewandel.
    Nog een uurtje dan gaan we je moeder afleveren in het ziekenhuis.Het adres waar ze vanaf donderdag tot zondag zit : De Woolde Geerdinksweg 130 Hengelo tel. 074-3673000.
    Vandaag de laatste dag in Newyork ? En morgen door vliegen naar Phoenix ?
    Hou je vanmiddag wel op de hoogte hoe de operatie is afgelopen.
    Veel plezier. Groeten pa

  • 17 Juni 2014 - 08:09

    Joyce:

    Gaaf hoor! Jullie hebben straks een dik album nodig. Terwijl jullie me net lekker gemaakt hebben met jullie verslag trek ik mijn werkschoenen aan om richting praxis te vertrekken. Pffft.. Enjoy your stay!! X

  • 17 Juni 2014 - 09:54

    Marian :

    Wat een geweldige reisverslagen! Kim volgens mij ben jij je beroep misgelopen!
    Wij genieten ervan!
    Groetjes Marian.

  • 17 Juni 2014 - 21:49

    Esther:

    Hallo Rutger en Kim,

    Ziet er erg mooi uit daar ben erg jaloers.
    Ik moet nog twee dagen werken dan heb ik ook vakantie maar ik kom jammer genoeg niet langs bij jou.
    Ook bij mama geweest zit er al weer goed bij.
    Morgen ga ik vanuit mijn werk naar mama heen om voetbal te kijken in het ziekenhuis zit ze niet alleen.
    Veel plezier nog en doe het rustig aan.

    Gr. Esther

  • 17 Juni 2014 - 22:23

    Annelies:

    Hoezo jaloers! Ook op de voetmassage hoor!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, New York

USA 2014

Rondreis Amerika

Recente Reisverslagen:

11 Juli 2014

Dag 27 Los Angeles - Amsterdam

09 Juli 2014

Dag 26 Los Angeles

08 Juli 2014

Dag 25 Los Angeles

07 Juli 2014

Dag 24 Los Angeles

06 Juli 2014

Dag 23 Los Angeles
Kim

Actief sinds 11 Juni 2014
Verslag gelezen: 157
Totaal aantal bezoekers 9007

Voorgaande reizen:

14 Juni 2014 - 10 Juli 2014

USA 2014

Landen bezocht: