Dag 23 Los Angeles - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Kim Haverkort - WaarBenJij.nu Dag 23 Los Angeles - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Kim Haverkort - WaarBenJij.nu

Dag 23 Los Angeles

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

06 Juli 2014 | Verenigde Staten, Los Angeles

Ik moet zeggen dat we vannacht toch heerlijk geslapen hebben voor $18 per uur;-) Ik kon het niet laten om de zeepjes mee te nemen. Ik vind namelijk dat we daar meer dan recht op hebben na wat we betaald hebben. Aangezien er voor dat bedrag geen eens ontbijt bij inzat waren we genoodzaakt dat elders te doen. Vlak bij zat een pancake hutje waar we goedkoop hebben ontbeten. Het was nog erg lekker ook. Het zat er afgeladen vol. Alsof het hele dorp daar zijn ontbijt nuttigde! Daarna snel in de auto gesprongen om onze weg naar Los Angeles te vervolgen. Het laatste stuk van route 1 gereden. Met recht de mooiste route die we ooit gereden hebben! Iedereen die naar Amerika gaat zou dat moeten doen! Dwars door Malibu gereden wat de surfersplek bij uitstek is. Ook vele mooie optrekjes lang de kust gezien. Hier zit redelijk wat geld. In de verte zagen we LA al liggen. Het laatste stuk hebben we gereden zonder navigatie. Die wil je continu over de 101 sturen, maar de oude kustweg is misschien minder snel, maar zeker de moeite waard. Rond 12.45 uur kwamen we aan bij ons nieuwe verblijfsadres via Airbnb. Een mooi beveiligd appartementencomplex met zwembad en fitness waar we ook gebruik van mogen maken. Ksenia is de vrouw des huizes en die wachtte ons netjes op. Ze heeft snel uitleg gegeven en moest toen naar haar werk. Wij kregen uiteraard weer de sleutels zodat we zelf erin en eruit konden als we wilden. We hebben een mooie eigen kamer met eigen badkamer. Verder kunnen we gebruik maken van koelkast en keuken als we dat willen. Na onze bagage uitgeladen te hebben, zijn we richting Venice beach gegaan. Lopen was volgens haar te ver, dus de auto gepakt. Het was erg druk die kant op en parkeren zou ook niet makkelijk worden. Tot er net voor ons een auto wegreed van een parkeerplek, waar wij mooi in konden steken. Nog gekeken of we daar mochten staan en o.i kon dat. Er stonden meerdere auto's en degene voor ons gingen ook richting strand. Ik heb nog gekeken of er een soort vergunning achter de ruit zat bij de anderen, maar dat was ook niet het geval. Er hing wel een bordje met tijden dat je er niet mocht staan i.v.m. Schoonmaken van de weg, maar dat gold volgens ons alleen op de maandag. Dus lekker richting strand gelopen. Wat een drukte langs de boulevard. Basketbalwedstrijden onder muzikale begeleiding van een dj, een skatebaan. Mensen op rolschaatsen die aan het dansen zijn, kraampjes. Een graffitiplek waar mensen graffiti aan het spuiten zijn etc etc. Op het strand zelf kun je prima liggen en is het niet overdreven druk. Het is ook een héél breed strand dus ruimte zat. De zee is hier echt gaaf. Je mocht niet zwemmen i.v.m. De hoge golven en stroming die dat veroorzaakt, maar dat hief je ook niet te proberen want dan verzuip je direct. De golven zijn echt heel gaaf en hebben veel kracht. Dat is wel andere koek dan de noordzee! Het water is overigens heerlijk warm. Er staat een lekker windje dus het is prima vol te houden. Rond 17.00 uur gesloten om terug te gaan. Bij terugkomst op de plek waar we de auto hadden geparkeerd bleek de auto er niet meer te zijn. Dat was even schrikken! Navraag gedaan bij de betaalde parkeerplaats ernaast en die konden ons vertellen dat we waarschijnlijk weggesleept waren en dat dat een dure grap was. We zouden even bij de politie na moeten vragen of dit idd het geval was. Er zat een politiebureau aan het strand waar we net vandaag kwamen. Dus teruggelopen. We waren inderdaad weggesleept en zij kon achterhalen waar de auto was. Aangezien het geen politiezaak was moesten we zelf zien hoe we er kwamen. Dus genoodzaakt een taxi te nemen a $40,- Aangekomen bij het bedrijf die onze auto weggesleept had konden we even $275,= aftikken. Toen hebben we wel even wat vervloekingen de wereld in geslingerd. Nou ja je kunt niet anders dan betalen... Eenmaal betaald te hebben dachten we de auto mee te kunnen nemen, maar hij bleek niet daar te staan, maar bij een depot bij het strand. Nou toen zakte ons de broek compleet af. Kun je weer een taxi terug betalen. Linksom of rechtsom, we moesten toch eerst betalen bij het hoofdkantoor alvorens wij de auto op konden halen. De beste man van het bedrijf heeft ons een taxi gebeld, maar dat was uiteindelijk niet nodig, want wij konden meerijden met 2 andere mensen die ook naar dat depot moesten. Dat scheelde weer een taxi! We hebben de beste man echt vreselijk bedankt. De taxi kwam net aanrijden toen wij de auto instapten... Jammer dan, toedeloe! Eenmaal daar bleek hij er gelukkig te staan, als extra verassing zat er nog wel een bekeuring a $90,= onder de ruitenwisser. Ach ja kan er ook nog wel bij. Jullie begrijpen dat dit een zeer duur dagje strand voor ons was. Uiteindelijk maar een salade en een pizza in de supermarkt gehaald...meer kon er vandaag niet af ;-) Morgen nieuwe ronde nieuwe kansen. Auto is toch het meest gunstige vervoersmiddel aangezien deze stad niet echt is ingesteld op openbaar vervoer zoals in andere steden. Gewoon goed uitkijken waar je hem neerzet en desnoods 100 x navragen of je er echt mag staan. Ook dit maar weer snel vergeten en genieten van onze laatste paar dagen Amerika.

• 07 Juli 2014 - 09:24

Tineke Haverkort:

Hallo pechvogels
    Ja Amerika verlaten zonder print was jullie waarschijnlijk toch niet gelukt haha
    Inderdaad maar goed uit kijken de laatste dagen.
    Ik heb even een bestelling geplaatst bij Obelink en wel voor een porta portie haha geeft iets meer zekerheid op vakantie en papa gaat hem verhogen wat beter is voor miene huppe.
    Echt een wanna be voor mij en eigenlijk al jaren te laat haha.
    Het is hier nog steeds niet bloed heet, maar ik meen te zien dat het vrijdag en zaterdag weer mooi is, dus hebben jullie mazzel.
    Nou groetjes maar weer van Moettie