Dag 6 Grand Canyon - Reisverslag uit Grand Canyon, Verenigde Staten van Kim Haverkort - WaarBenJij.nu Dag 6 Grand Canyon - Reisverslag uit Grand Canyon, Verenigde Staten van Kim Haverkort - WaarBenJij.nu

Dag 6 Grand Canyon

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

19 Juni 2014 | Verenigde Staten, Grand Canyon

Gisteravond koelde het behoorlijk af nadat de zon onder was. Heb zelfs met een pyjamabroek aan geslapen. Vanmorgen waren we beide al om 4.00 uur wakker, tijdsverschil van nog eens 3 uur merk je toch. Uiteindelijk om een uur of 7.00 uur eruit gegaan, ontbijtje genuttigd en het park ingegaan. We hebben alle routes met de shuttlebus gedaan. De eerste stopt voor de camping, dus dat is ideaal! Je had 3 verschillende routes, waarbij je bij elk uitzichtpunt uit kon stappen. Elk kwartier kwam er een bus voorbij. In het begin van de dag hebben we veel stukken gelopen naar het volgende punt. Best pittig met die warmte en alle op en afdalingen! Maar wat was het gaaf! Het is zo groots, dat is gewoon niet te bevatten als je het niet gezien hebt. Super indrukwekkend! Een keer wat anders dan de Sallandse heuvelrug. Vandaag ook her en der wat wapiti's gezien. Een uit de kluiten gewassen hert zeg maar. Rond 16.00 uur waren we terug op de camping om even een rustpauze te nemen. Ff wat drinken, lezen en een potje regenwormen gespeeld. Ook daar kwam een wapiti langs onze plek gelopen. Echt gaaf dat zo'n beest op nog geen 5 meter bij je vandaan loopt. Vanavond zijn we nog naar een uitzichtpunt geweest om de zonsondergang te bekijken. Onderweg zagen we nog een grijze vos lopen. Nadat de zon onder is is het vrijwel ook direct donker. Al met al weer een indrukwekkend dagje. Ook veel andere mensen gesproken. Het valt ons op dat de mensen hier super vriendelijk, belangstellend en behulpzaam zijn. Je zult het in Nederland niet snel tegenkomen dat iemand zomaar een praatje met je begint. Hier dus wel, wat echt super leuk is. Daarnaast zijn veel mensen die we spreken ook in Nederland geweest. En dat is niet gelogen, want een Amerikaan die verzint dat hij aan Bergen aan Zee is geweest bestaat denken wij niet. P.S. Mijn voetjes hebben nog steeds normale proporties...jeuii!

• 21 Juni 2014 - 08:50

Theo:

Hoi.

• 21 Juni 2014 - 20:22

Tineke Haverkort:

Gelukkig goed gegaan met de voetties maar het was daar denk ik ook koeler, ook de nederlanders maken wel een praatje hoor, maar fijn dat jullie het zo naar het zin hebben groetjes moettie