Dag 15 Yosemite NP - Reisverslag uit Yosemite Village, Verenigde Staten van Kim Haverkort - WaarBenJij.nu Dag 15 Yosemite NP - Reisverslag uit Yosemite Village, Verenigde Staten van Kim Haverkort - WaarBenJij.nu

Dag 15 Yosemite NP

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

28 Juni 2014 | Verenigde Staten, Yosemite Village

Wat een pokke nacht gehad zeg! Ten eerste was het steen en steen koud waardoor ik echt geen oog heb dicht gedaan. Ik had vannacht aan: Een pyjama, een pyjamabroek, een trui, een fleecevest en een paar dikke sokken en nog was het steenkoud. Het koelt best af boven in de bergen! Ik heb geloof ik elk uur van de klok wel gezien. Daarbij kwam nog eens dat alles zeiknat werd van de condens en ik niet meer op zowel mijn linker als rechterzij kon liggen van de pijn. Moest ik er vannacht ook nog uit om te piesen. Met mijn zaklamp richting plee, want in de avond bleek dat er ook geen licht was. Piesen in het donker gaat wat lastig. Rutger was ook wakker en de lieverd heeft me begeleid...je zou maar een beer tegenkomen ;-) Jullie snappen wel dat ik vanmorgen niet heel erg vrolijk was. We waren van plan 2 nachten te blijven, maar na deze horrornacht besloten dat het er bij 1 zou blijven. Ik hou van kamperen, maar dit is kramperen! Dus vanmorgen vroeg het spul ingepakt en het park in gegaan. Eerst naar Glacierpoint, aangezien we daar al vlak bij waren. Zonnetje scheen al lekker dus de lange broek weer snel ingewisseld voor de korte hose. Wat een mooi uitzicht daar! Ik zag d.m.v. Een verrekijker dat er zelfs mensen de hoogste berg aan het beklimmen waren. Moet er niet aan denken! Na daar ook een bak koffie gescoord te hebben begon bij elke slok die ik nam ook mijn humeur bij te trekken...tot groot genoegen van Rutger ;-) Vanaf boven had je een mooi uitzicht over de hele vallei en de watervallen. En wat een stilte daar. Vanaf boven hoor je de watervallen razen. Dan besef je pas met wat voor geweld dat gaat!
Na Glacierpoint weer afgedaald naar Yosemite valley, waar je ongeveer een half uur over doet. Hier weer de bus genomen en naar mirrorlake gelopen, waar Rutger zelfs nog gezwommen heeft! Ik alleen met de voetjes erin. Wat koud, wat koud! Dacht dat mijn voeten ter plekke afstorven. Bij mirrorlake ook nog een lynx gezien! Helaas geen Poema, die leven er nl ook. Na teruggelopen te hebben even wat gedronken, temperatuur was zo rond de 34 graden, dus best dorstig weer! Daarna wilden we eigenlijk nog een raft huren, maar dat was aardig aan de prijs en ze waren allemaal verhuurd. Daarom maar even aan het water gezeten. Omdat ik lichamelijk gezien gewoon een klotedag had besloten om niet nog een trail te gaan lopen, maar alvast een stuk richting Lake Tahoe te gaan rijden om daar een hotelletje te zoeken. Gelukkig maar, want de route ging via Tiogaroad dwars door Yosemite heen. Dat is een bergpas van 90 km, waar we behoorlijk lang over hebben gedaan! Maar wat een mooie route! Uiteindelijk zijn we om 19.00 uur ingecheckt bij een motel. Het meest truttige motel van Amerika denk ik. Het is net een Hans en Grietje huisje met een badkamer met bloemetjesbehang en roze sanitair. Maar wat is het lekker om na vandaag een douche te nemen en weer een gewoon bed te hebben! Morgen naar Lake Tahoe waar we voor 2 nachten in een hotel gaan voor nog geen € 60 euro incl ontbijt. Daar gaan we niet voor kramperen zeg maar. Had ook wel een mooie camping gezien, maar zag dat het daar 's nachts ook erg afkoelt. Ben benieuwd wat we hier weer gaan zien. Want wat was Yosemite gaaf! Ik geloof dat we in 2 dagen tijd weer 225 foto's hebben gemaakt...oeps!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Yosemite Village

USA 2014

Rondreis Amerika

Recente Reisverslagen:

11 Juli 2014

Dag 27 Los Angeles - Amsterdam

09 Juli 2014

Dag 26 Los Angeles

08 Juli 2014

Dag 25 Los Angeles

07 Juli 2014

Dag 24 Los Angeles

06 Juli 2014

Dag 23 Los Angeles
Kim

Actief sinds 11 Juni 2014
Verslag gelezen: 122
Totaal aantal bezoekers 8989

Voorgaande reizen:

14 Juni 2014 - 10 Juli 2014

USA 2014

Landen bezocht: