Dag 13 Sequoia NP - Reisverslag uit Three Rivers, Verenigde Staten van Kim Haverkort - WaarBenJij.nu Dag 13 Sequoia NP - Reisverslag uit Three Rivers, Verenigde Staten van Kim Haverkort - WaarBenJij.nu

Dag 13 Sequoia NP

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

26 Juni 2014 | Verenigde Staten, Three Rivers

Vanmorgen rond 7.30 uur vertrokken vanuit Las Vegas. Nog even een Starbucksje gescoord in het hotel voor vertrek. Geen dag begint écht zonder een lekker bakkie koffie. Het is vandaag ruim 6 uur rijden. Onderweg nog een keer getankt en een sanitaire stop gemaakt bij een louche tankstationnetje. Een erg vreemde en engige man achter de kassa. Toen Rutger aan het tanken was zei hij nog even tegen mij dat ik tegen mijn boyfriend moest zeggen dat hij hem er goed diep in moest steken. Meneer had het over de tankslang, maar ik kreeg er heel andere gedachtes bij. Brrr. Met name de manier waarop hij het zei. En dat die toilet! Het is dat ik heel nodig moest, maar anders had ik echt overgeslagen. Denk dat die in jaren geen sopje meer gezien heeft. Nou ja hangend gaat het best. Ondertussen zat er een mw wild aan de deur te trekken en te bonken. Toen ik lichtelijk geïrriteerd open deed, zei ze ziek te zijn en nodig te moeten. Ik dacht nog bij mezelf, als je al niet ziek was dan wordt je het wel op die W.C. Toen ik vervolgens nog een bordje zag hangen met de tekst “Lets help to keep the toilet clean” toen zakte me de broek pas echt af. Snel wegwezen hier. Rond 13.30 uur zijn we aangekomen op de camping. Ik had niks geboekt, dus was even de vraag of er plek was, maar dat was er gelukkig. Leuk plekje aan een riviertje. Binnen 20 minuten tentje opgezet en snel het park in. De ingang van het park lag vrij dicht bij de camping, maar daarna moest je nog 17 mijl omhoog rijden de bergen in. Waar we een dik uur over gedaan. Eenmaal in het giantforrest aangekomen hebben we het General Shermantrail gelopen wat naar de grootste boom ter wereld leidt. Wat een bizar gezicht om die enorme woudreuzen tussen de andere bomen te zien staan. Boven in de bergen was het aardig fris, scheelde zeker dikke 10 graden met beneden. Er leven daar ook beren, maar die hebben we helaas niet gezien. Er stonden wel overal waarschuwingen dat je voedsel niet geopend en zichtbaar in je auto moest laten liggen aangezien er bear activity was. Nog wel en hert gespot langs de kant van de weg. Omdat het rond 17.00 uur was en we 's middags nog niks gegeten hadden en daar ook bijna geen snack te krijgen was hebben we besloten om terug te gaan. Seqouia is een mooi park, maar we hadden beide de behoefte niet om nog eens een pittige wandeling van 3 uur te maken. Dus teruggegaan aangezien we ook weer een uur moesten afdalen. Wielrenners/Rutger kunnen hun hart ophalen hier. Wat een klim! Bij terugkomst een hapje gegeten bij de mexicaan en nu lekker op de camping relaxen. Toen ik even ging kijken bij het riviertje kroop daar een slang richting de tent van andere mensen. Mooi beest! De mevrouw die daar stond was er minder van gecharmeerd evenals Rutger. Tentje maar dichthouden vannacht! Morgen richting Yosemite NP.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Three Rivers

USA 2014

Rondreis Amerika

Recente Reisverslagen:

11 Juli 2014

Dag 27 Los Angeles - Amsterdam

09 Juli 2014

Dag 26 Los Angeles

08 Juli 2014

Dag 25 Los Angeles

07 Juli 2014

Dag 24 Los Angeles

06 Juli 2014

Dag 23 Los Angeles
Kim

Actief sinds 11 Juni 2014
Verslag gelezen: 77
Totaal aantal bezoekers 8991

Voorgaande reizen:

14 Juni 2014 - 10 Juli 2014

USA 2014

Landen bezocht: