Dag 5 New York - Phoenix - Grand Canyon - Reisverslag uit Grand Canyon, Verenigde Staten van Kim Haverkort - WaarBenJij.nu Dag 5 New York - Phoenix - Grand Canyon - Reisverslag uit Grand Canyon, Verenigde Staten van Kim Haverkort - WaarBenJij.nu

Dag 5 New York - Phoenix - Grand Canyon

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

18 Juni 2014 | Verenigde Staten, Grand Canyon

Vandaag werden we rond 4.00 uur vannacht opgehaald om richting Newark te gaan. In de taxi kwamen we erachter dat Rutger zijn nieuwe korte broek op het balkon heeft laten hangen. Daar heeft hij welgeteld 2 hele dagen plezier van gehad. Dus Edward maar even een sms gestuurd met het verzoek om hem op te sturen... Om 07.00 uur zijn we richting Phoenix gevlogen. Bij de bagagecheck bleken onze koffers iets te zwaar. Bij de één moest er 1 kg uit en bij de ander 1,5 kg. Dus maar wat boeken in de handbagage gedouwd. Stelletje muggenzifters daar. In het vliegtuig hebben we er nog smakelijk om gelachen. Wat maakt die ene kilo van ons uit terwijl er tig dikke vette amerikanen in het vliegtuig stappen met ruim 50 kilo overgewicht aan het lijf! Tja... Ook hebben we vreselijk gelachen om een bejaarde meneer die ochtendgymnastiek in het gangpad ging doen. We hebben nog even om ons heen gekeken of Olga Commandeur ook in het vliegtuig zat, maar dat was niet het geval. Al met al hebben we 5 uur gevlogen. Daarnaast zijn we ook weer eens 3 uur terug in de tijd gegaan, wat het verschil nu 9 uur maakt met Nederland. Bij aankomst in Phoenix was het ongeveer 32 graden. Met het ophalen van de huurauto zijn we nog even zwaar genaaid. De man vroeg of we een upgrade wilde aangezien de auto die wij hadden gehuurd wel erg klein was. Wij dachten een redelijk ruime 4 deurs te hebben, maar hij liet een foto zien van een iniminie 4 deurs. Uiteindelijk 200 dollar extra betaald voor een slag groter. Toen we de parkeergarage inkwamen bleek er alleen nog een VW Jetta station te staan die we mee konden nemen. Ruim genoeg voor ons beide. Even rondkijkend kwamen we eigenlijk tot de conclusie dat er helemaal geen kleine autootjes stonden. We hadden eigenlijk gewoon voet bij stuk moeten houden waardoor we hoogstwaarschijnlijk een gratis upgrade gehad zouden hebben, omdat het door ons gehuurde helemaal niet aanwezig is. Zwaar balen! Nou ja, goede leer voor de volgende keer. Na het ophalen van de auto bleek de lader van de navigatie het niet te doen. Gelukkig konden we net bij de Walmart komen en hier hebben we een nieuw kabeltje gekocht en onze kampeerspullen. Tent, slaapzakken, 2 stoelen, koelbox etc. Je kunt het zo gek niet bedenken of ze verkopen het er wel. Na de inkopen in de auto gestapt richting de Grand Canyon. Na 4 uur rijden zijn we aangekomen bij de camping, waar ik nu mijn verslagje zit te typen in word. We hebben hier nl geen stroom, geen internet niks, zelfs geen bereik met de telefoon! Wel een super mooie plek midden in het bos en het NP Grand Canyon. Vanavond even gegeten bij een mexicaan en wat boodschapjes gedaan voor het ontbijt. Bij terugkomst op de camping kwam ik erachter dat ik geen enkels meer heb. HELP IK HOU VOCHT VAST!!! Hoop niet dat dit de rest van de vakantie ook zo is. Hoop dat het alleen maar komt omdat ik de hele dag gezeten heb... Het zal toch niet zo zijn dat ik straks toch nog een paar degelijke teva's moet gaan kopen omdat ik niks anders meer aan kan. Mijn schrikbeeld ten top! Maar even lekker met de voetjes omhoog, een nacht slapen en morgen de hele dag op pad de Canyon in.

• 21 Juni 2014 - 08:59

Marcel, Jitty En Sven:

Leuke verhalen!!! We genieten met jullie mee. En wat betreft die autoupgrade, hebben we dat niet verteld???? ;) Anyway, veel plezier en sterkte met de hitte Kim

• 21 Juni 2014 - 20:15

Tinekehaverkort:

Zie wel ik zei het nog slippers met klitteband want je krijgt dikke voeten dan maar ugly maar plessent haha GROETJES moettie